Saturday 15 December 2012

KRISIS SYRIA TERKINI! 14/12/12



KRISIS SYRIA TERKINI: 14/12/12

:) Bumi Syria menyaksikan serangan paling gila dan hebat dilancarkan oleh tentera rejim dan sekutunya sejak 3 hari lepas sehingga semalam..di mana helikopter, jet2 MIG, meriam dan tank2 rejim memuntahkan ribuan peluru/ roketnya hampir ke seluruh bandar dan pekan khasnya di Aleppo, Homes, dair Zour, Dar'aa dan pinggir Damsyik...bagi pekan Dariya contohnya dlm tempoh 3 jam shj lebih 200 roket dilepaskan rejim ke atas pekan kecil ini namun ia dibalas dengan penentangan yg begitu hebat oleh pejuang2...

:) Sebuah lagi pesawat MiG rejim berjaya ditembak jatuh di pinggir Damsyik ....manakala beberapa buah kereta kebal rejim berjaya dimusnahkan dalam beberapa pertempuran di sekitar Ghutah Timur Damsyik semalam..

:) Lebih 200 org askar rejim terkorban dlm pertempuran disekitar Bait Sahm, Aqraba dan pekan2 di pinggir Damsyik dlm pertempuran 2 hari lalu..manakala lebih 200 org berjaya ditawan...beberapa ghanimah perang berjaya dirampas dari rejim.. ..

:) Kemaraan pejuang FSA utk membebaskan Damsyik kian menghampiri matlamatnya bila menteri luar Rusia sendiri sudah mengakui dan menyatakan rejim Nusairi kini semakin menghampiri penghujung kekuasaannya....ini bila semakin banyak kemenangan yg ditempa oleh pejuang di seluruh Syria termasuk di sekitar Damsyik dalam tempoh seminggu ini..


:) Angka korban kejahatan rejim di seluruh Syria semalam ialah 137 org..

:) Pimpinan pejuang kini sudah berikrar akan merampas kembali lembah Golan dari Israel setelah berjaya membebaskan Syria dari rejim Assad nanti.. inilah antara pejuang Syria yg menggerunkan Israel di sempadan...




BY : doo joon junior :)

No comments:

Post a Comment